JUST LITTLE THINGS

1. 
yang disakiti saya pinta keampunan. yang menyakiti saya maafkan. ketenangan.

2
pergi dengan siapa? sorang?
ya

perghh...memang betul forever alone.
beb, biar forever alone jangan forever asshole.

3.
selepas peristiwa semalam saya putuskan ia merupakan keuntungan bagi diri saya yang mahu turunkan berat badan walhal ia membebankan saya sedikit. positif.

4.
kadang-kadang bila saya tengok cara plating yang wahh gah cantik terlampau sayang dimakan saya merasakan ia sesuatu tidak relevent lagi. aphallll lah?? ingat pinggan ini kertas lukisan ka? ek elehhh...sedap ke? nak je saya campakkan semua.... ya inilah seni kulinari. seni. se ni. s e n i.

jangan indah luaran tapi hodoh rasanya itu sampah. seperti manusia juga. jangan hodoh luaran tapi rasa sedap sebab orang tak akan tertarik teringin nak merasa mencuba dulu. sejajar dengan lumrah manusia yang suka melihat luaran terlebih dahulu. tulah yang saya sentiasa tekankan kepada anak-anak saya.

apa yang bagus, cantik luar di atas pinggan dan cun rasa dalam.




yup! saya sebahagian daripada manusia yang mempraktikkan seni itu.



No comments: