RAMBUT MAH, SEMS DUA, IMAGINE AND GST

1.
Dari petang sampai sekarang saya tak dapat cerna mimpi semalam.
Saya mimpi Mah bukan nama sebenar.
Saya bermimpi bukan kerna terlampau rindu bertandang di hati.
Tapi gara-gara semalam sebelum tidur terlampau banyak baca artikel perihal kos warna rambut Mah seribu dua ratus ringgit Malaysia tu.
Kesian Mah.....
Ramai masyarakat mempersoalkan nilai warna rambut Mah.
Padahal masyarakat tak tauuu!!
Mah berkemampuan dan mempunyai banyak uwang.
Mah merupakan penyimpan wang yang ekstremm.
Kesian Mah... Untuk tenangkan Mah.
Dalam mimpi semalam saya usap-usap rambut Mah seribu dua tu..
Hurm..sumpah seribu dua kali rambut Mah memang lembut selembut tofu telur dan x sekembang seperti maggi yang dibiarkan berendam kuah selama 30 minit..
Jauh berbeza, tak seperti di paparkan dalam alam maya.
Warnanya sungguh berkilat hitam legam persis warna langit kelam malam.
Perghh ... Sungguh menawan.
Hebat sungguh penangan rambut Mah! Sampaikan terbuai mimpi-mimpi oleh saya.
Terlampau cantik laa tuu.
Malam karang sebelum tidur saya nak baca artikel perihal Brad Pitt.
Banyak-banyak-banyak.
Kalau untung mana tahu dapat mimpi usap-usap rambut Pitt pun orait.

2. 

Dari office saya turun tangga jalan laju-laju terkejar-kejar nak ke kedai. Saya nampak lelaki tua berusia berdiri d itepi kaki lima tapi disebabkan saya kejar masa saya terus terkejar - kejar berjalan laju-laju. Lelaki tua berusia tiba-tiba bersuara


"Adik...adik..adik"

Suara lelaki tua berusia itu kedengaran dalam kesusahan. Saya berhenti berjalan, toleh ke belakang, lalu saya kata " Iya...."

"Sems dua? Adik sems dua kee?" Lelaki tua berusia tanya

"Ehh tak..bukan." sedikit dalam nada gelabah dan tak percaya

"Habis tu sems berapa?"

Ikutkan hati saya nak jawab saya ni dah bersems-sems dah..sems ke seratus. Dengan riak muka tersengih-sengih macam kerang busuk saya kata

"Saya pensyarah kat sini.. Ada apa-apa yang saya boleh bantu encik??" dalam nada pro professional.

Rupa-rupanya dia tengah cari tunggu anak dia yang sekarang berada di sems dua.

Peh..

3. 
imagine that one day will be living in a small old town, old building with old window.
hang a wind chime outside the window.
the sound of wind in the trees and rustling of leaves.
lay on the floor in a beam of sunlight coming through the old green window.
read a book and drink coffee.
play J.s Bach Cello suites no.1,

listen to the music, humming the melody then continue reading till fall asleep.



kemudian ...... satu d u a     t   i   g   a
datim wannabe komen "forever alone"
sinis sungguh rasanya, saya jawab "nope.. I will have a cat. and don't tell me that u will be my neighbour across the street... Kah kah kah"
datim wannabe tambah "Hahahaha... Bukan acrosss... Sebelah je wehhh.. Next to!! Hahahakk"
C III SSSSSSS..
4. 
the sun goes down . oh yes! it's free no gst. the gift given by Allah to the community.